Dobrze wiesz, że media społecznościowe to potęga. Nie ma Cię na Facebooku – nie istniejesz (przynajmniej w kontekście biznesowym) 🙂 Siadasz więc przed komputerem z zamiarem stworzenia fajnych postów. I… W głowie pustka. Dziś podpowiadamy jak tworzyć angażujące posty na Facebooka.
Humor, humor i jeszcze raz humor 🙂
Pamiętaj, że ludzie wchodzą na Facebooka nie po to, żeby szukać Twojej firmy (tak, tak nie pomyliłam się). Ludzie wchodzą na Facebooka dla rozrywki. Nie bój się więc rozluzować odrobinę krawat i pokazać bardziej pogodną twarz Twojej firmy. Jeśli posty na Facebooka będą pisane poprawnie, a humor nie będzie przekraczał granic dobrego smaku Twoja firma tylko zyska.
Zagadki, łamigłówki, rebusy
Posty na Facebooka, które aktywizują fanów są zawsze pożądane. Idealnym przykładem tego typu treści są wszelkiego rodzaju zagadki, łamigłówki czy rebusy. Fajnie jeśli uda się powiązać je z Twoim biznesem. Zaangażowanie murowane!
Zadawaj pytania
Poznaj swoich fanów. Pozwól im się wygadać, albo pochwalić. Zadawaj pytania, proś o zdjęcia lub odpowiedzi w komentarzach. Jednym słowem nawiąż relację ze swoją społecznością.
Narzędzie ankieta od Facebooka
Korzystaj z narzędzi jakie daje Ci portal. Jednym z przydatnych narzędzi jest ankieta. Tworząc post wybieramy opcję ankieta, ustalamy czas jej trwania, dodajemy dwa zdjęcia (format1:1) wraz z podpisami i gotowe! Fani mogą głosować poprzez kliknięcie na dane zdjęcie.
Głosowanie reakcjami
Aby urozmaicić proces głosowania, od czasu do czasu można wprowadzić post, w którym głosowanie odbywa się za pomocą reakcji dostępnych na portalu lub za pomocą komentarzy.
Pokaż swoje produkty
Jeśli sprzedajesz konkretne produkty pokaż je na fanpage. Facebook daje możliwość zaimportowania produktów, dzięki czemu można je oznaczać na grafikach do postów. Spójrz jak to wygląda w praktyce.
Dziel się swoją wiedzą
Dzięki temu zyskasz grono zaangażowanych fanów i zbudujesz profesjonalny wizerunek firmy znającej się na tym co robi. Posty na Facebooka niosące dawkę konkretnej wiedzy to skarb!
Reaguj na bieżące wydarzenia
Świetnym polem do popisu w tej kwestii są święta oraz wszelkiego rodzaju mistrzostwa i rozgrywki sportowe. Jednak jak pokazuje przykład poniżej posty na Facebooka mogą nawiązywać również do innych bieżących wydarzeń.
Święta nietypowe
Nie masz pomysłu na posty na Facebooka? Zdarza się 🙂 Ja w takich chwilach sięgam po kalendarz świąt nietypowych. Zawsze można znaleźć tam coś ciekawego, nietypowego zabawnego, co będzie inspiracją do stworzenia angażujących treści 🙂
Pokaż się… od kuchni 🙂
Ludzka natura już tak ma, że uwielbia podglądać i wiedzieć co dzieje się na zapleczu 🙂 Wykorzystaj to! Pokaż na swoim fanpage swoją firmę od kuchni. Zaprezentuj jak rodzą się produkty lub pomysły, pokaż również członków Twojego zespołu i pracowników. Uwierz mi to działa 🙂
Stwórz cykl postów
Aby zachęcić odbiorców do regularnego odwiedzania Twojego fanpage przygotuj dla nich serię postów. Mogą to być posty z ciekawostkami, newsami lub poradami. Kluczowe jest, aby publikowane były regularnie. Dobrą praktyką jest również stworzenia specjalnego hasztagu, którym oznaczysz serię.
Zorganizuj konkurs!
Jak pokazują przykłady, dobrze przygotowany i wypromowany konkurs może przynieść wiele korzyści dla Twojego fanpage i Twojej firmy. Pamiętaj jednak, że podstawowym warunkiem wszelkich konkursów na Facebooku jest ich zgodność z regulaminem. Nie zapomnij również odpowiednio zaprezentować zwycięzców!
Oznacz znajomych
Funkcją, która niesie w sobie ogromny potencjał jest możliwość oznaczania znajomych. Wykorzystaj ten potencjał zarówno poprzez oznaczanie współpracowników czy partnerów biznesowych w postach jak również poprzez tworzenie postów, w których zachęcasz do interakcji ze znajomymi.