Dobrze wiesz, że media społecznościowe to potęga. Nie ma Cię na Facebooku – nie istniejesz (przynajmniej w kontekście biznesowym) 🙂 Siadasz więc przed komputerem z zamiarem stworzenia fajnych postów. I… W głowie pustka. Dziś podpowiadamy jak tworzyć angażujące posty na Facebooka.

Humor, humor i jeszcze raz humor 🙂

Pamiętaj, że ludzie wchodzą na Facebooka nie po to, żeby szukać Twojej firmy (tak, tak nie pomyliłam się). Ludzie wchodzą na Facebooka dla rozrywki. Nie bój się więc rozluzować odrobinę krawat i pokazać bardziej pogodną twarz Twojej firmy. Jeśli posty na Facebooka będą pisane poprawnie, a humor nie będzie przekraczał granic dobrego smaku Twoja firma tylko zyska.

Angażujęce posty na facebooka - przykład
Post z fanpage firmy kurierskiej Inpost.
Post z fanpage sklepu Lidl.

Zagadki, łamigłówki, rebusy

Posty na Facebooka, które aktywizują fanów są zawsze pożądane. Idealnym przykładem tego typu treści są wszelkiego rodzaju zagadki, łamigłówki czy rebusy. Fajnie jeśli uda się powiązać je z Twoim biznesem. Zaangażowanie murowane!

Angażujęce posty na facebooka - przykład
Post zagadka na fanpage FFC.
Łamigłówka z fanpage firmy Aekonsoft
Angażujęce posty na facebooka - post łamigłówka
Zdjęcie z posta firmy kurierskiej InPost.

Zadawaj pytania

Poznaj swoich fanów. Pozwól im się wygadać, albo pochwalić. Zadawaj pytania, proś o zdjęcia lub odpowiedzi w komentarzach. Jednym słowem nawiąż relację ze swoją społecznością.

Angażujęce posty na facebooka - post z pytaniem
Post z pytaniem na fanpage Otomoto.
Post z prośbą o pokazanie swoich kwiatów zamieszczony na fanpage firmy Gotowe Mieszkanie.

Narzędzie ankieta od Facebooka

Korzystaj z narzędzi jakie daje Ci portal. Jednym z przydatnych narzędzi jest ankieta. Tworząc post wybieramy opcję ankieta, ustalamy czas jej trwania, dodajemy dwa zdjęcia (format1:1) wraz z podpisami i gotowe! Fani mogą głosować poprzez kliknięcie na dane zdjęcie.

Angażujęce posty na facebooka - post ankieta
Ankieta na fanpage Cinema City.
Ankieta na fanpage Arkonsoft.

Głosowanie reakcjami

Aby urozmaicić proces głosowania, od czasu do czasu można wprowadzić post, w którym głosowanie odbywa się za pomocą reakcji dostępnych na portalu lub za pomocą komentarzy.

Angażujęce posty na facebooka - przykład post głosowanie reakcjami
Post na fanpage Cinema City
Post na fanpage KFC

Pokaż swoje produkty

Jeśli sprzedajesz konkretne produkty pokaż je na fanpage. Facebook daje możliwość zaimportowania produktów, dzięki czemu można je oznaczać na grafikach do postów. Spójrz jak to wygląda w praktyce.

Angażujęce posty na facebooka - post prezentujący produkty
Post na fanpage firmy Black Red White

Dziel się swoją wiedzą

Dzięki temu zyskasz grono zaangażowanych fanów i zbudujesz profesjonalny wizerunek firmy znającej się na tym co robi. Posty na Facebooka niosące dawkę konkretnej wiedzy to skarb!

Angażujęce posty na facebooka - post merytoryczny
Post na fanpage firmy Arkonsoft
Angażujęce posty na facebooka - post z przepisem kulinarnym w formie filmu
Post na fanpage firmy Winiary

Reaguj na bieżące wydarzenia

Świetnym polem do popisu w tej kwestii są święta oraz wszelkiego rodzaju mistrzostwa i rozgrywki sportowe. Jednak jak pokazuje przykład poniżej posty na Facebooka mogą nawiązywać również do innych bieżących wydarzeń.

Angażujęce posty na facebooka - post nawiązujący do bieżących wydarzeń
Post na fanpage Wódki Wyborowej nawiązujący do koloru roku 2020

Święta nietypowe

Nie masz pomysłu na posty na Facebooka? Zdarza się 🙂 Ja w takich chwilach sięgam po kalendarz świąt nietypowych. Zawsze można znaleźć tam coś ciekawego, nietypowego zabawnego, co będzie inspiracją do stworzenia angażujących treści 🙂

Post na fanpage Hotelu Chańcza

Pokaż się… od kuchni 🙂

Ludzka natura już tak ma, że uwielbia podglądać i wiedzieć co dzieje się na zapleczu 🙂 Wykorzystaj to! Pokaż na swoim fanpage swoją firmę od kuchni. Zaprezentuj jak rodzą się produkty lub pomysły, pokaż również członków Twojego zespołu i pracowników. Uwierz mi to działa 🙂

Post typu backstage
Relacja z wyjazdu integracyjnego
Post backstage w klimacie świątecznym

Stwórz cykl postów

Aby zachęcić odbiorców do regularnego odwiedzania Twojego fanpage przygotuj dla nich serię postów. Mogą to być posty z ciekawostkami, newsami lub poradami. Kluczowe jest, aby publikowane były regularnie. Dobrą praktyką jest również stworzenia specjalnego hasztagu, którym oznaczysz serię.

Przykład postu-serii z ciekawostkami.

Zorganizuj konkurs!

Jak pokazują przykłady, dobrze przygotowany i wypromowany konkurs może przynieść wiele korzyści dla Twojego fanpage i Twojej firmy. Pamiętaj jednak, że podstawowym warunkiem wszelkich konkursów na Facebooku jest ich zgodność z regulaminem. Nie zapomnij również odpowiednio zaprezentować zwycięzców!

Post prezentujący zwycięzców konkursu.


Oznacz znajomych

Funkcją, która niesie w sobie ogromny potencjał jest możliwość oznaczania znajomych. Wykorzystaj ten potencjał zarówno poprzez oznaczanie współpracowników czy partnerów biznesowych w postach jak również poprzez tworzenie postów, w których zachęcasz do interakcji ze znajomymi.

Post zachęcający do oznaczania znajomych
Promocja wydarzenia z wykorzystaniem opcji „oznacz znajomego”