Fanpage na Facebooku

O co tyle hałasu?

Zastanawiasz się o co tyle hałasu z tym fanpage na Facebooku? Czy warto tracić czas i pieniądze na jego prowadzenie? A może zastanawiasz się jakie są realne korzyści z prowadzenia profilu firmowego na Facebooku? Odpowiedzi na te i inne pytania związane z celowością posiadania fanapge na Facebooku znajdziesz poniżej!

1. Nielimitowana liczba fanów i bezpieczeństwo strony

Zapewne nie wszyscy użytkownicy Facebook’a wiedzą, że istnieje ściśle określona liczba znajomych, jaką mogą posiadać na tym portalu profile osobiste. Liczba ta wynosi 5000 osób i jest duża w przypadku konta osobistego. Jednakże może się ona okazać niewystarczająca, jeśli zdecydujemy się prowadzić nie fanpage na Facebooku, a jej osobne konto i profil. Warto nadmienić, że praktyki takie nie są zgodne z regulaminem serwisu i konto takie może zostać w każdej chwili zablokowane. Ponadto po pewnym czasie może okazać się, że nie będziemy mogli dodać nowych znajomych do profilu firmy. Co za tym idzie – obserwowanie postów zamieszczonych na profilu marki stanie się dla nich niemożliwe lub bardzo utrudnione. W przypadku fanpage’a nie istnieje żadne ograniczenie w liczbie użytkowników mogących go polubić.



2. Wszyscy użytkownicy mogą oznaczyć Twój fanpage na Facebooku

Oznaczanie profili osobistych jest możliwe, ale dokonywać mogą tego jedynie znajomi. W przypadku fanpage’a opcja taka dostępna jest dla wszystkich użytkowników Facebooka. Sytuacja taka jest bardzo dogodna dla każdego właściciela strony na Facebooku, gdyż może przełożyć się to na liczbę fanów. Wystarczy tylko wyobrazić sobie sytuację, w której jeden z użytkowników pyta o firmę oferującą dane usługi, a inni w odpowiedzi oznaczają pod jego postem naszą stronę. Nowy klient zdobyty 😉



3. Dostęp do statystyk

Fanpage na Facebooku nazywane też po prostu stronami posiadają świetne statystyki. Pozwalają one na szczegółową analizę fanpage’a: możemy poznać ilość odsłon naszej strony oraz jej zasięgi. Możemy sprawdzić również jak użytkownicy reagowali na zamieszczane przez Ciebie posty. Dzięki temu uzyskujemy niezwykle cenne informacje o tym czy i co należy zmienić w sposobie prowadzenia strony. W efekcie, pozwala to lepiej trafić w gusta i upodobania naszych fanów.



4. Recenzje, menu i godziny otwarcia

Strona na facebooku może posiadać szereg zakładek ułatwiających fanom korzystanie z niej. Mogą oni na przykład sprawdzić godziny otwarcia lub w przypadku gastronomii zapoznać się z menu. Wystarczy kliknąć w odpowiednią zakładkę i otrzymujemy wszystkie dane. Z kolei karta „Recenzje” umożliwia klientom wystawianie ocen oraz polecenie firmy czy lokalu innym użytkownikom. Dzięki temu łatwiej będzie zachęcić potencjalnych klientów do skorzystania z usług Twojej firmy.  



5. Promowanie postów

Pomimo faktu, że od pewnego czasu na facebooku możliwe jest płatne promowanie osobistych postów to nie działa ono jednak tak dobrze, jak w przypadku płatnego promowania ze stron. Promowanie postów przekłada się na większą liczbę potencjalnych klientów, jakim zostaną one zaprezentowane. Co istotne – to właśnie właściciel strony może wybrać grupę docelową, jakiej zaprezentowane zostaną posty promowane. W zaledwie kilku kliknięciach możesz zdefiniować, że reklama zostanie wyświetlona np. mężczyznom w wieku 18-30 lat zainteresowanym podróżami i obuwiem sportowym z województwa świętokrzyskiego. Tym sposobem Twoja oferta trafi do konkretnych, potencjalnie zainteresowanych osób.



6. Indeksowanie w Google

Fanpage oraz ich zawartość, czyli np. treść postów są indeksowane w Google. Pozwala na dotarcie do jeszcze większej ilości osób. Jednym słowem Twoją firmę można jeszcze łatwiej znaleźć w wyszukiwarce Google.



7. Twoja konkurencja już tam jest

Zdarzają się w życiu sytuacje, gdzie podążanie za innymi nie zawsze przynosi dobry skutek. W przypadku promowania swojego biznesu sytuacja wygląda diametralnie inaczej – należy zwracać uwagę na poczynania swojej konkurencji i starać się być o krok przed nią. W końcu przecież chcemy, żeby to właśnie do nas przychodzili klienci. 😉 Należy jednak pamiętać o tym, że samo posiadanie strony na facebooku nie wystarczy. Fanpage musi być prowadzony regularnie oraz na bieżąco aktualizowany, ponieważ pusta strona bez treści nie zainteresuje Twoich potencjalnych klientów.

Jeśli nie masz pomysłu na posty na fanpage zerknij tutaj – podpowiadamy jak tworzyć angażujące posty 🙂



8. Lepszy i szybszy kontakt z fanami

Fanpage to szybsza forma kontaktu z fanami marki. Większość fanów Twojej firmy prawdopodobnie nie będzie zaglądać na Twoją stronę internetową codziennie, co kilkadziesiąt minut tak, jak ma to miejsce w przypadku Facebooka. Pozwól więc fanom być na bieżąco z ich ulubioną firmą w wygodny dla nich sposób.



9. Zaprezentowanie się z innej strony

Fanpage to świetne narzędzie, aby zaprezentować się klientom z innej strony. Pokaż, że Twoja firma to nie tylko produkt czy usługa, ale także ludzie. Informuj więc Klientów nie tylko o promocjach, specjalnych okazjach i Twojej ofercie, ale także pokaż się im od kuchni. Zaprezentuj jak dbasz o klienta, jak Twoja firma na co dzień pracuje lub że posiadacie „odjechane” poczucie humoru. Możliwości są nieograniczone 🙂



10. Troska o klienta

Firma, która prowadzi fanpage na Facebooku daje klientom znać, że „żyje”. Pokazuje klientom, że troszczy się i o nich dba oraz chce nawiązać z nimi interakcje. Często tez za pośrednictwem Messengera można załagodzić trudne, konfliktowe sytuacje lub wspomóc dział obsługi klienta. A wszystko to w naturalny i bardziej komfortowy dla klienta sposób.


Nie chcesz tracić czasu na prowadzenie fanpage na Facebooku?

Zdaj się na profesjonalistów – sprawdź naszą ofertę prowadzenie profili firmowych na Facebooku.